Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu vodorovná

Osnovy

Motýlik (Butterfly) - je  alternatívne zariadenie pre deti k tradičnej MŠ.

Rešpektujeme a riadime sa Štátnym vzdelávacím programom ISCED 0.

Zameriavame sa na všeobecno-vzdelávací rozvoj dieťaťa.

Vzdelávanie vedie tím pedagógov a vychovávateľov. Každý z pedagógov prispieva do vzdelávacieho procesu svojou jedinečnosťou: predškolská pedagogika, detská psychológia, vychovávateľstvo detí, tvorivá činnosť. 

Aby mohli navštevovať naše zariadenie aj deti cudzincov, vo veľkej miere sledujeme a aplikujeme aj medzinárodné vzdelávacie osnovy.

Veľká časť programu je zameraná na aktívnu hru, pri ktorej sa deti učia formou zábavy a zároveň podporuje ich sociálne zručnosti. Hra pomáha pri vývoji hrubej motoriky a zároveň sa deti učia nenásilnou formou cudzí jazyk, matematiku a taktiež prírodné vedy.

Učenie cudzích jazykov

Hlavný jazyk v škôlke je slovenský jazyk.
Hlavný cudzí jazyk zaradený v osnovách je anglický jazyk, ktorý je integrovaný aj do edukačných aktivít podľa veku detí.

Deti vo veku 1,5 až 2,5 roka sa učia cudzí jazyk hravou formou (básničky, pesničky),
deti vo veku od 2,5 roka do 6 rokov sa učia cudzí jazyk intenzívnejšie aj v spolupráci s native speakrom.

Kreatívne vzdelávanie s kockami LEGO

Metodika je zostavená na spolupráci medzi lektorom a deťmi. Lektor vždy na začiatku lekcie čita príbeh, následne deťom rozdá inštrukcie a plány k zostaveniu modelu. Deti následne v dvojiciach zostavujú daný model. Deti sa učia vzájomne kooperovať, rozlišovať farby, učia sa počítať. Na záver sa deti s postaveným modelom môžu pohrať. 

V rámci nášho programu využívame aj princípi Montessori

Montessori pedagogika je rozsiahla a svetovo uznávaná metodická sústava.

Zahŕňa v sebe nielen filozofiu rozvoja dieťaťa, ale hlavne konkrétne praktické postupy s množstvom pomôcok.

Čo je to Montessori?

Metóda Montessori vznikla na základe pozorovania fyziologického vývoja ľudského mozgu v rannom veku.
Východiskom je ponúknuť deťom intelektuálne podnety v správnom čase (v konkrétnej senzitívnej fáze vývoja) a správnou formou.

Podľa montessoriánskej školy je vhodné s deťmi začať pracovať už vo veku 2 až 2,5 roka, kedy nastáva optimálne obdobie na rozvoj elementárneho tvorivého a intelektového potenciálu dieťaťa pomocou Montessori pomôcok.

Deti vedené metodikou Montessori začínajú spontánne písať, čítať a počítať už v predškolskom veku.
Cieľom pedagogiky je podporovať u Vášho dieťaťa prirodzenú túžbu učiť sa, podporovať priateľský vzťah medzi učiteľom a dieťaťom a podporovať schopnosť učiteľa pozitívne dieťa motivovať."


 


 

dnes je: 18.12.2017

meniny má: Sláva, Slávka

podrobný kalendár

webygroup
English version

789012

18.12.2017
Hľadať
ÚvodÚvodná stránka